Stress

Förändra under Hypnos

Snällt Snabbt Effektivt

Hjälp med

-Det här borde alla unna sig! säger klienter.

Man kan inte göra annat än att hålla med!

Känslan av välbefinnande är omedelbar. Efteråt brukar de flesta känna sig väldigt lugna och harmoniska.

Efter mindre än en timme i hypnos kan du känna dig lika utvilad som efter en god natts sömn.

Hypnos skapar ett behagligt inre klimat!

Regelbunden avslappning ger en mängd positiva effekter!


  • Djupare andningsmönster
  • Stressnivåer minskar
  • Minskar fysiska spänningar
  • Minskar mentala spänningar
  • Blodtrycket sänks
  • Sömnkvalitéten förbättras
  • Hjärtfrekvensen blir lägre
  • Pulsen långsammare
  • Mindre belastning på inre organ
  • Immunförsvaret stärks
  • Kemiska processer balanseras
  • Muskelvärk reduceras
  • Smärta minskar
  • Hormonella obalanser korrigeras
  • Må-brahormoner frigörs
  • Ångestnivåer reduceras
  • Kroppens förmåga till läkning stimuleras
  • Dina tankar klarnar
  • Du får mer energi




En djupavslappning i hypnos har inslag av meditation, mindfulness och läkande ord

När kroppen springer ifrån själen.

Vad är viktigare än din egen hälsa?

De personer som stressar mest är de som inte har tid (tar sig tid) att slappna av innan kroppen säger ifrån på allvar.

Man spelar ett väldigt högt spel med sin egen hälsa (sitt liv) och man vet det också.

Man vet att man borde förändra sin livssituation eller borde avsätta tid till en hypnotisk djupavslappning men man skjuter bort tanken och fortsätter att ånga på i ett farligt högt tempo.


Utbränd? Överarbetad?

Ett högt tempo behöver inte vara skadligt i sig, men när balansen mellan aktivitet och återhämtning är rubbad mer eller mindre konstant hamnar man i riskzonen för allvarliga hälsoproblem och i värsta fall en hjärtattack där man inte ens får möjlighet att reparera skadan. Den som utvecklar utbrändhetssyndrom blir kanske sjukskriven i flera år. Väg det mot en timmes hypnos/månad ...


Planera in en regelbunden hypnosavslappning.

Om du inte är där ännu men känner att du är på väg åt fel håll - schemalägg en djupavslappning  i månaden. Detta är den bästa investering du kan göra i ditt liv!


Självhypnos

Du kommer antagligen att upptäcka att det är så behagligt med hypnos, att du vill fortsätta med självhypnos på egen hand. Dagligen!

På bara 6-7 minuter har du gått ner i varv och din kropp kommer att tacka dig genom att fungera bättre (och längre?).

Självhypnos kan du göra sittandes framför din dator eller när du åker tåg eller buss eller när du kommer hem från jobbet. Det kräver inga krångliga förutsättningar. Du kan göra det i princip vart som helst utom när du kör bil eller liknande.

Alla kan slappna av


Inte bara "dom andra".  Du kan det också!

-Jag kan inte slappna av säger en del  personer.

Det stämmer inte. Alla kan slappna av. Mer eller mindre i alla fall. Om det var länge sedan du kände dig avslappnad, behöver du kanske träna på det.


Ingen prestation, inget försökande!

Du guidas genom en fysisk och mental avslappning där du själv bestämmer hur djupt avslappnad du vill bli.

Det handlar inte om att förlora kontrollen över sig själv. Tvärtom. Ingen kan slappna av åt dig och det handlar definitivt inte om "att bli bäst på avslappning". Att glida in I hypnos är fullständigt fritt från prestation och krav.

Nu kan du få känna hur det känns att bara vara!


Låt avslappningen komma till dig naturligt.

Din enda uppgift är att göra ... ingenting. Vill du ändå göra någonting så kan du låta bli att spänna musklerna.

Du kommer snart på hur du ska göra. Eller inte göra ... eftersom ju mindre du försöker desto djupare avslappning. 

Och det är skööönt!

Så skönt att de flesta säger att "jag hade ingen lust att avsluta", "jag ville inte gå ur det här tillståndet".

När du en gång har upplevt den här typen av välbefinnande kommer du antagligen att vilja uppleva det igen. Och igen. Och igen


Postiva effekter kommer omedelbart.

Ingen kan säga på förhand exakt hur det kommer att kännas för Dig men genom att många människor vittnar om så många gemensamma typer av positiva och behagliga effekter är det troligt att du också kommer att känna några av dem.

Kommer du att känna störst effekt mentalt eller fysiskt?

Testa!


Välbefinnandet ökar

Att din kropp också mår bra av hypnos är något du kommer att upptäcka även om du inte vet innan på vilket sätt det kommer att visa sig.

Kanske mår din mage bättre, kanske blir dina nerver stabilare och lugnare, kanske hittar ditt blodtryck en mer normal nivå eller så känner du att kroppen är varmare och mindre spänd.

Har du haft värk, kan den lindras och även upphöra under kortare eller längre perioder vilket fibromyalgiklienter rapporterar.


Stresshantering

Oavsett vilka stressrelaterade besvär du har, är sannolikheten för att de minskar eller upphör med regelbunden hypnotisk avslappning, stor.


Förebygg!

Varför inte bara unna dig en fantastiskt skön stund med en härligt avslappnad kropp och klara tankar efteråt?


Du är värd att må bra, eller hur?

Det här är ett bekvämt och enkelt sätt att förebygga ohälsa.

Din kropp kommer att bli tacksam och om du känner store harmoni och balans efteråt, är det väl heller inte fy skam.


Slappna av innan kroppen skriker.

Det här händer.


Skapa ett hälsosammare andningsmönster.

Många av oss andas inte på ett hälsosamt sätt. Stress gör att vi andas med små snabba andetag högt uppe i bröstet. Bröstets muskulatur ansträngs och skapar spänningar i både kropp och själ.

En snabb och ytlig andning kan skapa en mängd skrämmande symptom som mental “dimma”, yrsel, irritabilitet, bröstsmärta och en bedövad känsla.  Den kan till och med trigga igång kroppens larmsystem och skapa ångest.


I stresshantering ingår andningsteknik.


Lägg märke till dina andetag ...

Hypnossessioner börjar ofta med avslappnande andning.

Djup andning engagerar magens större muskelgrupper och alstrar en skön känsla av lugn. Andningen förändras automatiskt till att bli djupare, långsammare och lättare.

En enkel övning i Mindfulness är när du fokuserar på dina egna andetag. Det innebär att du är helt och hållet i nuet. I det exakta ögonblicket existerar varken dåtid eller framtid och då kan nuet  kännas riktigt behagligt.

Här får du uppleva det i praktiken. Sen kan du applicera det hemma.


Hypnos lättar stress och spänning.

En nyligen gjord studie visar att nästan 80% av alla sjukdomar är stressrelaterade. Stress belastar kroppens system och funktioner, stör hälsosamma sömnmönster, försvagar immunförsvaret och ökar känsligheten för smärta.

Stress kan även höja kolesterolhalten och blodsockernivån.


Det hypnotiska tillståndet är ett djupt tillstånd av mental och fysisk avslappning när du tillåter det. Det resulterar i att mentala och fysiska stressnivåer reduceras och kroppens funktioner kan arbeta mer ostört.


Många kroppsfunktioner saktar ner .

En hypnotisk avslappning sänker hjärt- och andningsfrekvensen och sänker blodtrycket. Det för med sig att ett flertal av kroppens större system får möjlighet att återhämta sig.


Muskler slappnar av maximalt

När andningen når djupt ner i kroppen kan en större mängd syresatt blod nå musklerna. Musklerna blir avslappnade och känslor av välbefinnande börjar flöda.


Muskelvärk och smärta reduceras

Spända muskler kan kännas smärtsamma och obekväma. Kronisk värk och smärta reduceras vanligtvis och kan till och med upphöra under en hypnossession. Ofta finns lättnaden kvar länge efter att sessionen är över.


Andas ut stress, andas in hälsa

Ca 80% av stresshormonet kortisol försvinner med din utandning när du andas avslappnat, långsamt och djupt. Samtidigt kan din hjärna frigöra fler må-brahormoner – som genom en stressad livsstil minskat.


Regelbunden avslappning skapar en kemisk balans och vi får en större känsla av välbefinnande och att vara i kontroll.

När du mår bra är det lättare att skapa en hälsosammare livsstil som inkluderar bra matvanor, sömn och motion samt bättre balans mellan aktivitet och återhämtning.

 

© Eva Milton